5é A
ANGLÈS (PRIMERA LLENGUA ESTRANGERA)
ACCEDEIX AL BLOG D'ANGLÈS
ENGLISH VILLAR PALASI
BLOG AULA DE MÚSICA
.................................................................................................................................................
Bon inici de setmana a tots i totes!
ACCEDEIX AL BLOG D'ANGLÈS
ENGLISH VILLAR PALASI
EDUCACIÓ ARTÍSTICA- MÚSICA
Accedeix directament al blog de l'aula de música clicant baix.BLOG AULA DE MÚSICA
EDUCACIÓ FÍSICA
.................................................................................................................................................
Bon inici de setmana a tots i totes!
Per poder accedir
a les activitats, premeu el següent enllaç:
Una vegada dins,
heu de triar l’opció de Tutoria 5é A i podreu veure el Planning setmanal. També trobareu les
activitats proposades de la setmana del 23 de març fins ara.
Vos envie molta
força i ànims! Vos trobe a faltar!
MATEMÀTIQUES.
Per poder accedir a les activitats premeu el següent enllaç:
VALENCIÀ (LLENGUA I LITERATURA)
IMPORTANT: S’ha de
comprovar que els alumnes executen totes les activitats programades. Cal vigilar el seu nivell d'autocorrecció i l'endreça en l'execució de la tasca recomanada.
Aconselle que
facen dos dictats a la setmana. Al CD del llibre de text en tenen i, fins i
tot, el dictat oral. Poden repetir-se, en cas de considerar-ho necessari, els
de les lliçons anteriors, atés que eixes nocions d’ortografia ja han estat
explicades, treballades i avaluades. Si no disposeu de cap persona que us puga fer el "Dictat", podeu copiar-lo amb cura per no cometre errades ortogràfiques.
Igualment, el
llibre de text possibilita entrar al web de l’editorial Anaya i obtindre
materials complementaris.
Quan les activitats estiguen en format PDF i no disposeu d'impressora o no vulgueu imprimir-les, podeu copiar l'enunciat en el quadern i respondre-les allí directament.
És molt important que s'envien les imatges de les activitats sol·licitades pel docent per poder comprovar el seu nivell d'execució, l'assoliment dels continguts plantejats, els objectius aconseguits i el grau de responsabilitat discent. Cal recordar que aquesta conjuntura quie vivim no és un poeríode vacacional, sinó un altre estil de treball escolar.
Quan les activitats estiguen en format PDF i no disposeu d'impressora o no vulgueu imprimir-les, podeu copiar l'enunciat en el quadern i respondre-les allí directament.
És molt important que s'envien les imatges de les activitats sol·licitades pel docent per poder comprovar el seu nivell d'execució, l'assoliment dels continguts plantejats, els objectius aconseguits i el grau de responsabilitat discent. Cal recordar que aquesta conjuntura quie vivim no és un poeríode vacacional, sinó un altre estil de treball escolar.
A mesura que
transcòrrega el temps i tinguem més notícies els anirem informant. És
interessant que visiten el web del col·legi perquè aquí se’ls notificarà les
últimes novetats i totes aquelles notícies que hom considere d’interés general.
Llibre de lectura obligatori per a la III Avaluació:
Cagadets de por!Pasqual Alapont
Col·lecció “El Micalet Galàctic” núm. 100
Edicions Bromera
- Dilluns, 23 de març:
·
Descriu
la imatge de la p. 140 (fotografia inicial de la lliçó). Ídem anterior.
- Dimarts, 24 de març:
·
Em
comunique: Escolte i parle > Analitzem
dades (p. 142). Activitats: 1 – 2 – 3 (busca informació de la
demografia/població de Sagunt a internet /Viquipèdia, aytosagunto.es .../:
població absoluta, densitat, distribució per nuclis...)
·
Copia
la cançó Serra de Mariola de la p.
145. Intenta memoritzar-la.
- Dimecres, 25 de març:
·
Copieu
el quadret groc (p. 147)
·
Conec
la literatura: Narrativa > La narració
realista i la de ficció (p.147). Activitats: 1 – 2 (com a mínim, 8 línies)
– 1
2 3 (ambdós puntets)(ben argumentat i amb detall).
- Dijous, 26 de març:
·
Copieu
els quadrets grocs (p. 148-149)
·
Conec
la llengua: Gramàtica > Els pronoms
personals. Activitats (p. 148-149): 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6
*Estes activitats ja estaven explicades i manades: repasseu-les bé!
- Divendres, 27 de març:
·
Copieu
els quadrets grocs (p. 150-151)
·
Conec
la llengua: Ortografia > Ús de x, tx,
ig. Altres sons de la x. Activitats (p. 150-151): 1- 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7
·
Dictat
(p. 151) i activitats de complement.
__________________________________________________________
Programació setmanal d'activitats del 30 de març al 3 d'abril de 2020
·
Dilluns, 30 de març de 2020
Ø
Conec la llengua: Lèxic: Paraules
homòfones (p. 152)
Ø
Activitats (p. 152): 1-2-3
Ø
Organitze la ment (p. 153): 1
Ø
Col·leccione paraules (p. 153): 1
·
Dimarts, 31 de març de 2020
Ø
Què he aprés? (p. 154): 1 (10 línies,
mínim) -2-3-4-5-6-Dictat
·
Dimecres, 1 d’abril de 2020
Ø
Em comunique: Expressem opinions (per
escrit)(p. 158)
Ø
Copieu el quadret groc de teoria
Ø
Activitats (p. 158): 2 (només trànsit,
reciclatge i foc a la muntanya)(mínim 6 línies cada tema) – 3 (mínim 6 línies
cada tema)
·
Dijous, 2 d’abril de 2020
Ø
Lectura (p. 159-160): “Les vaques tornen...”
Ø
Lectura silenciosa (totes les vegades
que necessiteu per contestar amb èxit les preguntes posteriors)
Ø
Activitats (p. 161):
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11
·
Divendres, 3 d’abril de 2020
Ø
Conec la literatura: Narrativa: “L’estil directe i l’indirecte”
Ø
Copieu els quadrets grocs de teoria (p. 163)
Ø
Activitats (p. 163): 1-2-3
___________________________________________________________
Programació setmanal d'activitats del 6 al 8 d'abril de 2020
·
Dilluns, 6 d’abril de 2020
Ø
Gramàtica: El verb (p. 164)
Ø
Copia els quadrets grocs de teoria (p.
164-165)
Ø
Activitats (p. 164-165): 1-2-3-4-5-6
·
Dimarts, 7 d’abril de 2020
Ø
Conec la llengua: Ortografia: “Ús de j, g, tj, tg” (p. 166-167)
Ø
Copieu el quadret groc de teoria
Ø
Activitats (p. 166-167): 1-2-3-4-5-6
Ø
Dictat (p. 167) (Recordeu, copieu-lo
abans)
·
Dimecres, 8 d’abril de 2020
Ø
Conec la llengua: Lèxic: “Sigles i abreviatures” (p. 168)
Ø
Copieu els quadrets de teoria (p. 168)
Ø
Activitats (p. 168): 1-2-3-4
P.S.: Recordeu que totes aquestes activitats estan programades amb un càlcul
d’execució diària no superior a 45’.
Esforceu-vos a vigilar l’ortografia i la cal·ligrafia i de plasmar-les amb
la major endreça possible en el vostre quadern de classe. I no oblideu que
totes seran corregides en tornar a l’activitat lectiva ordinària
(presencial).
DIJOUS, 9 /
DILLUNS, 20 D’ABRIL DE 2020:
VACANCES DE SETMANA
SANTA I PASQUA
Atesa la conjuntura actual, que suposa un retard
en les previsions de recuperació de l’activitat lectiva ordinària, us adjunte
el solucionari de les activitats programades per al període comprés entre el 23
de març i el 8 d’abril de 2020. Heu de revisar detingudament les vostres
respostes i comparar-les amb el dit solucionari, fent totes les correccions
adients, com de costum, amb bolígraf roig i parar molta atenció a l’ortografia.
_______________________________________________________________
PROGRAMACIÓ: SETMANA 21/ 24.4.2020
·
DIMARTS,
21.4.2020 – DIMECRES, 22.4.2020 – DIJOUS, 23.4.2020
Correcció i repàs de les
activitats proposades del 23.3.2020 al 9.4.2020 seguint el solucionari
proporcionat.
·
DIVENDRES,
24.4.2020
-
Organitze la ment (p. 169): 1
-
Col·leccione paraules (p. 169): 1
SOLUCIONARI
SOLUCIONARI 2
__________________________________________________________
PROGRAMACIÓ: SETMANA 27/ 30.4.2020
·
DILLUNS, 27.4.2020
-
Correcció
d’activitats del 24.4.2020
-
Què
has aprés? (p. 170): 3-4-5-6-7-8-Dictat
·
DIMARTS, 28.4.2020
-
Fitxa
1 – Suport
-
Fitxa
2 – Ampliació
·
DIMECRES, 29.4.2020
·
DIJOUS, 30.4.2020
Fitxa verb BATRE
-
Solucionari (24.4.2020)
·
Organitze
la ment
1. Conjugacions : -ar, -er/ -re,
-ir
Persona: 1ª, 2ª, 3ª
Nombre: singular, plural
Temps: present, passat, futur
·
Col·leccione
paraules
1. Titular: «El CEIP Joan Fuster
fa la primera collita». Entradeta: «L’alumnat de 5é de Primària… l’hort de
l’escola». Cos de la notícia: «Al CEIP Joan Fuster… del camp valencià». Peu de
foto: «Xiquet a l’hort escolar».
Fitxa 1 - Tema 10
Fitxa 2 - Tema 10
Fitxa 3 - Tema 10
_________________________________________________
PROGRAMACIÓ: SETMANA 4/ 8.5.2020
·
DILLUNS, 4.5.2020
-
Correcció d’activitats
Per a consultar les solucions a les fitxes de verbs podeu consultar els
següents mitjans:
·
Els verbs valencians – E. Bromera
·
Flexió verbal – E. Valor. Editorial 3 i 4
·
Internet
·
Molts
diccionaris i vocabularis en porten un annex
·
DIMARTS, 5.5.2020
-
Lectura oral i comprensiva p. 175-176
-
Activitats (p. 177):
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-12
·
DIMECRES, 6.5.2020
-
Em comunique: L’entrevista (p. 178)
-
Copia el quadre groc de teoria
-
Activitats (p. 178): 1
-
Conec la literatura/ El text literari:
La biblioteca (p. 179)
-
Copia el quadre groc de teoria
-
Activitats (p. 179):1
·
DIJOUS, 7.5.2020
-
Gramàtica: Les formes verbals (p.
180-181)
-
Copia els quadres grocs de teoria
-
Activitats (p. 180-181): 1-2-3-4-5-6-7-8
·
DIVENDRES, 8.5.2020
-
Ortografia: L’ús de b/v, r/rr. Paraules
amb h (p. 182-183)
-
Copia els quadres grocs de teoria
-
Activitats (p. 182-183):
1-2-3-4-5-6-7-Dictat
*Recorda que si
cap familiar pot fer-te el dictat, copia’l fixant-hi molt per evitar errades
ortogràfiques.
______________________________________________________
PROGRAMACIÓ: SETMANA 11/ 15.5.2020
·
DILLUNS,
11.5.2020
-
Correcció d’activitats de la setmana
anterior
·
DIMARTS,
12.5.2020
·
Lèxic: Locucions i frases fetes (p. 184)
-
Activitats (p. 184): 1-2-3
·
DIMECRES,
13.5.2020
-
Organitze la ment (p. 185): 1
-
Col·leccione paraules (p. 185): 1
·
DIJOUS,
14.5.2020
-
Què he aprés? (p. 186):
2-3-4-5-6-7-Dictat
*Recordeu: Si no disposeu de cap persona que us puga fer el "Dictat", poder copiar-lo amb cura per no cometre errades ortogràfiques.
*Recordeu: Si no disposeu de cap persona que us puga fer el "Dictat", poder copiar-lo amb cura per no cometre errades ortogràfiques.
·
DIVENDRES,
15.5.2020
Solucionari (4/
8.5.2020)
5.5.2020
Parle sobre el text
1. Sobre el canvi climàtic i la necessitat de buscar-ne solucions.
2. Els comensals havien de decidir quines gambes tenien pitjor sabor i van
coincidir a dir que eren les criades en aigües més àcides.
3. Perquè les vaques necessiten molta aigua; per a criar 1 kg de carn de
vaca calen milers de litres d’aigua i molts litres de petroli.
Escric sobre el
text
4. Li diuen Andreu Escrivà, és ambientòleg i treballa a la Fundació
Observatori del Canvi Climàtic.
5. El mar està més àcid i avancen les zones desèrtiques perquè augmenta la
temperatura del planeta.
6. Perquè hem posat en marxa una bola molt grossa de consum d’energia i
recursos i costa molt de parar.
7. Les gambes.
8. La desertificació és el procés de formació de deserts induït per
l’activitat humana.
9. – Tindrem un clima cada vegada més calorós. Vertader.
– El nivell del mar baixarà respecte al que tenim actualment. Fals.
– El sud del territori valencià no notarà tant el canvi climàtic. Fals.
– Quan faça més calor vindran més turistes anglesos. Fals.
10. És optimista perquè és la primera volta es fan passos en la bona
direcció i això vol dir que ens hem adonat de les conseqüències del canvi
climàtic. Resposta oberta.
Reflexione i relacione amb el meu món
12. Resposta oberta
6.5.2020
1. • El titular és «Es pot fer més contra el canvi climàtic deixant de
menjar carn roja que deixant el cotxe a casa». Sí, és una declaració del
personatge extreta de les seues respostes.
• Andreu Escrivà és un ambientòleg que pertany al Comité d’Experts en Canvi
Climàtic de la Generalitat Valenciana, és un divulgador científic convençut i
molt actiu.
• Les preguntes estan destacades en lletra negreta. Cada intervenció va
introduïda per un guió. Resposta oberta.
• Usen un nivell formal de llenguatge.
1. – M’he de fer un carnet per a endur-me llibres a casa.
– He d’estar-me en silenci.
– He de sol·licitar en préstec un llibre al personal de la biblioteca.
• Resposta model:
– A la biblioteca no es poden entrar aliments ni begudes.
– Per a endur-me’n un llibre l’he de sol·licitar en préstec i tornar-lo
seguint les normes.
– He de tindre cura dels llibres.
7.5.2020
1. – Joan, els teus amics t’han esperat fins les 9! És que sempre fas tard!
– Però no has demanat fruita? Com és que ara dius que no tens fam?
– Quan arribeu de treballar nosaltres ja haurem tornat d’escola.
– Nosaltres vam dir que cantaríem al festival si vosaltres tocàveu la
guitarra.
– Els meus pares i jo vam anar a un espectacle teatral.
2. Simples: tens, cantaríem, tocàveu
Compostes: han esperat, has demanat, haurem tornat
Perifràstiques: vam dir, vam anar
3. – Demà, Laura i jo comprarem la fruita.
– Aquesta setmana, tu has tingut tres exàmens.
– Quan vaig anar a la cuina, tu ja havies desparat taula.
– Pensava que tu viatjaves molt, però Lluís m’ha dit que no t’agrada gens
viatjar
4. – Isaac Botella va participar en les Olimpíades de Londres.
– A la biblioteca van presentar ahir les últimes novetats.
– El violinista va omplir l’auditori.
5. Resposta oberta.
– L’han tret de classe perquè no parava de infinitiu.
– Ja he participi els deures. Puc infinitiu
a infinitiu?
– Fa una estoneta que el bebé està
gerundi. No el despertes.
6. Infinitiu: moure, dormir, perseguir, collir, trobar
Gerundi: ballant, veient, vivint,
trobant, volant
Participi: menjat, rigut, comprada,
mogut, encetat, escrit, buscada
7. – Tant de bo vingues demà.
– Seu i descansa.
– La mare vol que em netege les sabates.
– Si hagueres repassat el tema, aprovaries.
– Has arreplegat les teues coses?
– No tens diners per a la fira?
8. Acció real: vol, netege, has arreplegat, tens
Suposició: vingues, hagueres repassat, aprovaries
Manament: seu, descansa
8.5.2020
1. – Fica la carta en un sobre, posa-li un segell i tira-la a la bústia.
– Hem de comprar paper per embolicar el regal de Bernat.
– Fa deu minuts que el cambrer ha dut la carta i encara no sabem què volem.
– He començat a llegir el llibre que he tret de la biblioteca.
– Descansarem a l’ombra d’aquell arbre que té les branques tan frondoses.
2. Resposta oberta.
3. cable invisible invertebrat havíem menjava havia nevava bledes convertir
rabosa cambra vellut combinar advocat albergina gàbia
4. Marroquina, ferralla, rodamon, folre, rínxol, Enric.
5. para-xocs honradesa somriure parada huracà rajola conreu corretja
israelià fera raïm hereu • Contenen la r suau para-xocs, parada, huracà, fera i
hereu.
6. hotel adhesiu horitzó ahir vehicle helicòpter exhibició alcohol heroi
inhalar hiat coherència
7. Resposta model. Subhasta i harmonia s’escriuen amb h
mentre que les paraules corresponents en castellà s’escriuen sense h (subasta,
armonia). En canvi orxata i ou s’escriuen sense h mentre que les paraules
corresponents en castellà s’escriuen amb h (horchata, huevo).
PROGRAMACIÓ: SETMANA 18/ 22.5.2020
· DILLUNS, 18.5.2020
-
Correcció d’activitats segons el
solucionari facilitat
-
DIMARTS, 19.5.2020
- Joc amb paraules (p. 190)
-
Acitivitats (p. 190): 1-2-3-4
-
DIMECRES, 20.5.2020
-
Lectura oral i comprensiva: “Un viatge
en família” (p. 191 – 192)
-
Activitats (p. 193):
1-2-3-4-5-6-7-8-910-11-12-13-14
-
DIJOUS, 21.5.2020
-
Els
textos publicitaris (p.194)
-
Copia el quadre groc de teoria
-
Activitats (p. 194): 2 -3
-
Poesia: El cal·ligrama (p. 195)
-
Copia el quadre groc de teoria
-
Activitats (p. 195): 1-2
-
DIVENDRES, 22.5.2020
-
Gramàtica: El predicat. Nucli i
complements (p. 195-196)
-
Activitats (p. 195 – 196): 1-2-3-4-5
·
Solucionari (11/ 15.5.2020)
11.5.2020
Comprovar el solucionari
proporcionat
12.5.2020
1. Què és difícil de convéncer.
2. – Aquesta festa és molt
antiga, se celebra des que el món és món.
– A la reunió hi han assistit
quatre gats.
– El iaio està apurat perquè
porta la camisa més arrugada que una pansa.
– Manel m’ha explicat fil per
randa el que li va passar ahir al pati.
– Això m’ho han contat a cau
d’orella.
3. – Joan es va quedar de pedra /
es va sorprendre en veure el regal.
– Laura va clavar les dents / va
mossegar al pastís abans de bufar els ciris.
– Miquel i jo som ungla i carn /
som inseparables.
– La meua iaia té llibres per a
donar i vendre / en abundància.
– En sentir aquella resposta, em
vaig mossegar la llengua / vaig callar
13.5.2020
·
Organitze la ment: el mateix esquema és
la solució
·
Col·leccione paraules:
1. Bolquet, alvocat, bol, endívia
14.5.2020
2. Simples: quedaré, retalla,
escoltava, temérem
Compostes: he anat, haurà sobrat,
havíem assaborit, havíeu aprofundit
Perifràstiques: vaig llegir, va
dormir, vam perdre, vau escriure
3. Infinitiu: contar, comprar,
beure, córrer, eixir, llegir
Gerundi: contant, comprant,
bevent, corrent, eixint, llegint
Participi: contat, comprat,
begut, corregut, eixit, llegit
4. – Eva, vine prompte a casa.
– Quan vingues, veuràs els
quadres
– Què has menjat per a berenar?
– Vaig trobar el gat davall de la
taula.
5. – Em sembla que ja he corregut
prou.
– Aquests dies està fent massa
calor.
– Ara mateix s’està menjant un
plàtan.
– Ahir, Josep va arribar tard.
– Anna ha acabat l’excursió molt
cansada.
6. Invitació, convent, pebre,
aniversari, abraçada, ballarina, amable, biblioteca, venedor, cobertura, cova,
bricolatge
Arrel, guitarra, Esquerra,
rellotge, folre, conreu, carabassa, carreró
7. Ofegar-se en un got d’aigua. ↔ Veure
difícils situacions senzilles.
Eixir fum pel cap. ↔ Pensar
moltíssim.
Trencar el gel. ↔ Iniciar una
conversa.
15.5.2020
Repasseu el solucionari
proporcionat
Fitxes 1 - 2 - 3 Tema 11
PROGRAMACIÓ:
SETMANA 25/ 29.5.2020
-
DILLUNS, 25.5.2020
-
Correcció d’activitats segons el solucionari proporcionat
-
DIMARTS, 26.5.2020
-
Ortografia: Ús de la l, ll i l·l (p. 198-199)
-
Copia el quadret groc de teoria
-
Activitats (p. 198-199): 1-2-3-4-5-6- Dictat
-
DIMECRES, 27.5.2020
-
Lèxic: Neologismes i estrangerismes (p. 200)
-
Activitats (p. 200): 1-2-3
-
Organitze la ment (p. 201): 1
-
Col·leccione paraules (p. 201): 1
-
DIJOUS, 28.5.2020
-
Què he aprés? (p. 202): 1-2-3-4-5-6- Dictat
-
DIVENDRES, 29.5.2020
Solucionari
(18/ 22.5.2020)
19.5.2020
- Fitxa 3 proporcionada en el solucionari de la
setmana anterior
1. Resposta oberta.
2. Es tracta d’un telecadira. És una corbata.
3. Resposta oberta.
4. Resposta oberta.
20.5.2020
- Parle sobre el
text:
1. El viatge ha
sigut organitzat pels pares. Per a tota la família.
2. Al port de
València.
3. Navegaran durant
tot el seté dia.
4. El trajecte dura
apròximadament 1 hora.
Escric sobre el
text:
5. Els pares han
preparat la sorpresa com a regal d’aniversari i perquè Laura i Arnau han tret
molt bones notes.
6. A Laura, li
agrada molt el mar i viatjar; a Arnau, li agrada molt la cultura romana.
7. València,
Barcelona (Espanya); Marsella (França); Gènova, Roma i Palerm (Itàlia).
8. Laura pregunta
com són les cabines, si coneixeran el capità, com serà el menjar, si veuran
espectacles, si faran un simulacre i es posaran els jupetins salvavides.
9. La ciutat
eterna.
10. Visitaran el
castell Sant’Angelo, la Piazza Navona, la plaça d’Espanya, la Fontana di Trevi,
la plaça i la basílica de Sant Pere i la columnata de Bernini.
11. Hi poden menjar
macarrons, espaguetis, pizza, lasanya, canelons. De postres, pannacotta i
tiramisú. Resposta oberta.
12. Es recomana
portar calçat còmode i roba adequada per als llocs de culte que es visiten.
Reflexione i
relacione amb el meu món:
13. Hauran de pagar
341€.
14. Resposta
oberta:
- Teatre romà,
castell, Via del Pòrtic, Domus dels Peixos, porta del circ romà, pont romà,
plaça del Fòrum, esglésies de Sta. Maria i del Salvador, Museu Històric...
- Paella, arròs amb
fesols i naps, arròs al forn, suquets de peix, arròs caldós, allipebre, pastissets
de moniato, coca caldosa de llanda/caldosa, coca Cristina, coca d’ametla,
coquetes de Sant Blai, pastissets de cabell d’àngel...
21.5.2020
P. 195
1. Resposta oberta.
2. • Resposta
oberta.
• La intenció és
atraure l’atenció de la gent per a suggerir, en el primer cas, que s’inscriguen
en una escola de vela i, en l’altre, que s’use protector solar i altres
elements de protecció.
• Van dirigits a
tota la població en general.
• Els eslògans són
«Viu l’estiu» i «A l’estiu cuidar la pell està de moda!». Resposta oberta.
• En l’anunci de
les escoles de vela es relaciona molt directament, ja que es veu el mar i una
barqueta de vela amb un monitor. En l’anunci que promou protegir la pell a
l’estiu la imatge té molta força i es relaciona amb prendre el sol de manera
confortable a l’ombra agradable d’un para-sol i afegix que està de moda cuidar
la pell amb altres elements que explicita molt clarament com les ulleres, la
gorra i la crema.
P. 196
1. • Tracta la
manera en què les formigues porten l’aliment al formiguer: fent una filera.
Rimen les paraules amigues i formigues.
• Una filera de
formigues.
2. Resposta oberta.
22.5.2020
1. – Aquelles
figues semblen madures. → predicat nominal.
– Tu has aprovat
totes les assignatures? → predicat verbal
– Enguany aniré de
vacances al poble dels iaios. → predicat verbal
– La mestra està
molt contenta. → predicat nominal
– M’han regalat un
llibre d’Empar de Lanuza. → predicat verbal
– Aquella actriu
pareixia un monstre. → predicat nominal
2. Nucli: hem
representat, va acabar, dormiré, vindran, fa, s’han vestit
Què?: una obra de
teatre, els deures, un dibuix
A qui?: a la seua
mare
On?: al saló d’actes,
a cal meu amic Rubén, a ma casa,
Quan?: dissabte, a
les huit del matí
Com?: ràpidament,
lentament.
3. – semblen
deshabitades → femení plural (aquelles cases).
– està despert →
masculí singular (Lluís).
– són nous → masculí plural (aquests ordinadors).
– pareix refredada
→ femení singular (Alícia).
4. Resposta oberta.
Comprovarem que usen els verbs ser, estar, semblar o paréixer.
5. – Tinc prunes i
meló a la nevera. ↔ En tinc a la nevera.
– Helena és
periodista. ↔ Helena ho és.
– Hem pintat les
parets de l’habitació. ↔ Les hem pintades.
– No has deixat la
roba a l’armari? ↔ No l’has deixada a l’armari?
– Cada dia m’agafa
les claus. ↔ Cada dia me les agafa.
– Conta a la mare
el que ha passat. ↔ Conta-li el que ha passat.
– Durem els xiquets
a la piscina. ↔ Els durem a la piscina.
PROGRAMACIÓ:
SETMANA 1/ 5.6.2020
-
DILLUNS, 1.6.2020
-
Correcció d’activitats seguint el solucionari facilitat
-
DIMARTS, 2.6.2020
-
Fitxa 1 – Tema 12 Tema 12 - Fitxa 1
-
Fitxa 2 – Tema 12 Tema 12 - Fitxa 2
-
DIMECRES, 3.6.2020
-
Fitxa 3 – Tema 12 Tema 12 - Fitxa 3
-
DIJOUS, 4.6.2020
-
Repàs trimestral (p. 204 – 205): 1-2-3-4-5-6-7
-
DIVENDRES, 5.6.2020
-
Comprensió lectora t. 1 Comprensió lectora - Tema 1
-
Comprensió lectora t. 2 Comprensió lectora - Tema 2
Solucionari (25/ 29.5.2020)
25.5.2020
Useu
el solucionari proporcionat
26.5.2020
1.
Fixeu-vos en les grafies (l/ ll/ l·l) i escriviu les paraules en la casella que
corresponga.
2.
Papallona, libèl·lula, conill i goril·la.
3.
ensalada de col / jersei de coll alt
anar
d’un pèl / tindre pell de gallina
fill
adoptiu / aguantar-se d’un fil
el
vel d'un vestit de nòvia / ser més vell que la picor.
4. servei, gall, llei, cervell, espai, heroi,
bonsai, bescoll, castell, penjoll, ocell, comboi .
5.
Resposta oberta.
6.
al·lucinar, col·legi, il·lustrar, caravel·la, vigilar, al·lèrgia, col·lectiu, i
il·lusió, parcel·lar, pupil·la, alumnes, colònia, il·lògic, mistela, espavilat,
al·licient, col·lega, il·legal, entelar, tranquil·litat, alegria, colador,
il·limitat, aquarel·la, til·la.
27.5.2020
P. 200
1.
1) monopatí; 2) telèfon mòbil; 3) emoticona; 4) tauleta; 5) ratolí.
2.
– Ahir vaig rebre el teu correu electrònic.
–
Ma mare i jo practiquem surf de neu a l’hivern i surf d’estel a l’estiu.
–
Aquesta temporada Vicent jugarà amb el club aficionat.
–
No hem pogut agafar l’avió perquè hi havia sobrereserva.
–
En aquella botiga tenen uns telèfons intel·ligents a molt bon preu.
3.
– L’equip de bàsquet femení jugarà demà la final.
–
En aquella pastisseria fan uns croissants de mantega boníssims.
–
M’agrada molt menjar espaguetis amb tomaca.
–
Per a no perdre temps vam deixar el cotxe en un pàrquing del centre.
–
No poses tant de quètxup a les creïlles, per favor.
P. 201
1.
Ser, estar, parèixer, semblar.
1.
Handbol, patinet elèctric, surf d’estel, tortel·lini.
28.5.2020
1.
Resposta oberta.
2.
Oracions de predicat nominal:
–
Ella estava distreta amb la lectura.
–
El pare sembla adormit aquest matí.
–
El metge del consultori és molt amable.
–
Els grups estan molt cansats hui.
Oracions
de predicat verbal:
–
He jugat amb el meu gos tota la vesprada.
–
Em tranquil·litza passejar pel bosc.
–
Entre tots preparem les maletes per al viatge.
*–
Els pares semblen adormits aquest matí.
– Els metges del consultori són molt amables.
–
El grup està molt cansat hui.
3.
Nucli: naveguen, van acabar, arriba, he estudiat, ha fet, vindràs, vaig
demanar, hem resolt
Què?:
el gimnàs de l’escola, coques, permís, el problema
A
qui?: als pares
On?:
per les cales pròximes a Dénia, al punt de partida, a la festa,
Quan?:
sovint, (fa) dos anys, aquesta setmana, aquest matí, demà, ahir
Com?:
lentament, ràpidament
Quant?:
moltíssim.
4.
Balena, Algèria, talp, caravel·la, llebre, melós, flascó, il·lusionat, col·legi,
col·lecció, espill, papallona, goril·la, motxilla, filera, tranquil·la.
5.
– Enguany posaran una il·luminació millor per a les festes del poble.
–
La directora del col·legi ha dit que instal·laran dues cistelles de bàsquet
noves.
–
Fa dos anys que en Llúcia es va traslladar d’Alacant a Vila-real.
–
No trobe la solució d’aquest maldecap.
–
Vols mitja llonganissa o una tallada de mortadel·la?
6.
Resposta oberta.
29.5.2020
Consulteu
el solucionari proporcionat.
PROGRAMACIÓ:
SETMANA 8/ 12.6.2020
- DILLUNS, 8.6.2020
-
Correcció d’activitats seguint el solucionari facilitat
-
DIMARTS, 9.6.2020
-
Comprensió lectora t. 3 Comprensió lectora - Tema 3
-
Comprensió lectora t. 4 Comprensió lectora - Tema 4
-
DIMECRES, 10.6.2020
-
Comprensió lectora t. 5 Comprensió lectora - Tema 5
-
Comprensió lectora t. 6 Comprensió lectora - Tema 6
-
DIJOUS, 11.6.2020
-
Comprensió lectora t. 7 Comprensió lectora - Tema 7
-
Comprensió lectora t. 8 Comprensió lectora - Tema 8
-
DIVENDRES, 12.6.2020
Solucionari
(1/ 6.6.2020)
2.6.2020 - 3.6.2020
Seguiu el solucionari proporcionat.
Fitxes 1-2-3 - Tema 12 - Solucionari (Només les tres primeres fitxes, no el repàs trimestral)
4.6.2020
1. Resposta oberta.
2. Resposta oberta.
3. – Vosaltres heu enviat una postal a la iaia?
– Ella assaja amb dedicació cada vesprada.
– Tu i jo prepararem entrepans amb pa de motle i
pernil.
– Elles viuen a Xàtiva des de fa cinc anys.
Nucli: heu enviat, assaja, prepararem, viuen
Què?: una postal, entrepans
A qui?: a la iaia,
On?: a Xàtiva
Quan?: cada vesprada, des de (fa) cinc anys
Com?: amb dedicació , amb pa de motle i pernil
4. Va cantar: tercera persona singular; passat.
Jugàvem: primera persona plural; passat.
Viatjaran: tercera persona plural; futur.
Balles: segona persona singular; present.
Havia menjat: tercera/primera persona singular;
passat.
Eixiren: tercera persona plural; passat.
5. anxova, estoig, cotxe, boig, xiqueta, despatx,
xocolate, planxa, butxaca, cartutx.
6. Sona com en xiulet: marxa, xemeneia, punxa, xalet
Sona com en
peixera: calaixera, cuixa, dibuix
Sona com en
taxi: luxe, màxim, expressió.
7. Metgessa, jeroglífic, lletja, gegant, juliol,
enveja, girafa, mitja, formatge, jersei, pitjor, maquillatge
Moble, voltor, recanvi, rebuig, rivalitat, habitació,
inventar, jugava, lloba, bleda, ballava, cervell
Israelià, racó, caramel, esquirol, regal, somriure,
robot, horrible, terrat, paraigua, arròs, conreu
Al·lèrgic, alegria, solució, colònia, parcel·la,
xandall, mil·límetre, motxilla, novel·la, milió, balena, literatura.
5.6.2020
Seguiu el solucionari facilitat.
Comprensió Lectora - Solucionari - Tema 1
Comprensió lectora - Tema 2 - Solucionari
Comprensió Lectora - Solucionari - Tema 1
Comprensió lectora - Tema 2 - Solucionari
PROGRAMACIÓ: SETMANA 15/ 19.6.2020
Per a aquesta setmana heu d'executar les activitats que relacionaré tot seguit, les quals fareu amb un calendari que vosaltres mateix administrareu, de manera que deixeu divendres, 19, últim dia de curs, per a fer la correcció oportuna.
Solucionari setmana anterior:
Solucionari CL - T. 3
Solucionari CL - T. 4
Solucionari CL - T. 5
Solucionari - CL T. 6
Solucionari - CL T. 7
Solucionari - CL T. 8
Fitxa 1 - Solucionari
Fitxa 2 - Solucionari
Activitats
Fitxa 3 - Llengua
Fitxa 4 - Llengua
Fitxa 5 - Llengua
Fitxes suport Llengua + Solucionari
Solucionari (15/19.6.2020)
Solucionari - Fitxa 3
Solucionari - Fitxa 4
Solucionari - Fitxa 5
Per poder accedir a les activitats premeu el següent enllaç:
NATURALS (CIÈNCIES DE LA NATURA)
Per poder accedir a les activitats de naturals premeu el següent enllaç:
SOCIALS (CIÈNCIES SOCIALS)
Per poder accedir a les activitats de socials premeu el següent enllaç:
ANGLÉS (PRIMERA LLENGUA ESTRANGERA)
Dijous, 2 d'abril de 2020
Thursday, 2nd April 2020
Bon dia, famílies!
Ja tenim les llicències activades!! En el blog d'anglés teniu els codis. Són els mateixos que us vaig enviar per ací la primera vegada que us vaig escriure. Per favor, comproveu tots i totes que podeu entrar als llibres digitals, als dos, al Class Book i Activity Book. Els codis estaran al blog de manera temporal, així que doneu-vos pressa en registrar-vos!
Dilluns, 30 de març de 2020
Monday, 30th March 2020
Bon dia a tots i a totes;
Divendres, 27 de març de 2020
Friday, 27th March 2020
Hola famílies!!
A continuació pose l'adreça del blog d'anglés del col·le on anirem penjant vídeos, cançons i les tasques que heu de fer per nivells (encara que les primeres vegades ho penjaré també ací).
Si entreu, dalt del tot teniu les pestanyes amb les mestres d'anglés. Només es tracta de fer clic damunt del nom de la vostra mestra i comencem a treballar!!
Fins al dilluns no estaran penjades les activitats del vostre nivell, però mentrestant us he deixat una cançó que serà una part del treball durant la setmana que ve. Ací també la pose.
- You've got a friend in me (Lyrics)
👉Aprofite per a dir-vos que al blog estan penjats, de manera temporal, els codis de les llicències i un correu electrònic per a aquelles famílies que NO disposen del correu del Web família. Aquest mateix correu apunteu-lo, ja que és allí on haureu d'enviar determinades activitats.
HAVE A NICE WEEKEND!😊😊
Dimecres, 25 de març de 2020
Wednesday, 25th March 2020
Ja teniu a la vostra disposició les llicències dels llibres d'anglés al vostre correu del Webfamíla.
Recordeu que heu de registrar-se i així vos podré afegir dins del grup de la vostra classe.
Encara que fins dilluns no començarem, vos recomane que entreu i indagueu la versió digital dels nostres llibres.
Cristina 😊
Dilluns,
23 de març de 2020
Monday,
23rd March 2020
Hola
a tots i a totes!
Després
d´haver-vos deixat una setmana de relax i desconexió amb els
vostres quefers de classe, ja estem ací preparant les noves tasques
que haureu de completar des de casa fins que pugam tornar a les
nostres aules altra vegada.
El
dia 16 de març vos vaig entregar una nota, on s’especificaven
algunes tasques i consells que podeu començar a treballar a partir
d’aquest moment, fins que les nostres llicències del llibres
digitals arriben. Una vegada les tinguem, començarem a treballar tal
i com ho hem fet normalment a classe. Però no vos preucupeu!! Que
estarem en contacte sempre que ho necessiteu! Anem a per un nou
repte!!
Per
cert, part del resultat del vostre treball quedarà reflectit ens les
vostres llibretes, així que tracteu-les amb cura.
Vos
torne a enviar la nota, de tal manera que, aquesta setmana, continuem
repassant tot el que hem aprés durant aquestos mesos, que no és poc
i acabant les tasques propossades.
Activity
Book
- Han de repassar la gramàtica treballada a l’Activity Book a les pàgines 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 i 87 i acabar les pàgines que no estiguen fetes.
El
dijous aniré informant-vos de les novetats.
Ens
veiem prompte. Una abraçada molt gran a totes i tots.
Cristina
ANGLÉS (PRIMERA LLENGUA ESTRANGERA)
Dimecres. 8 d'abril de 2020
Wednesday, 8th April 2020
Bon dia a tots i a totes!
Els que no vos heu donat d'alta en la plataforma de blinklearning, per favor, doneu-vos prompte. He de llevar els codis del blog com més aviat millor. (Els codis estan baix de les tasques d'esta setmana al blog d'anglés).
Al tornar de vacances, començarem a treballar amb els llibres, i serà recomanable tindre els àudios que ofereixen els llibres digitals.
M'agradaria informar-vos que no enviaré més activitats fins després de les vacances de Pasqua, així tots i totes ens podrem posar al dia si hem tingut alguna dificultat, i descansar els que ho tenim tot fet. Tot i això, al blog d'anglés hi ha molt de material, vídeos i fitxes, tant d'anglés com d'artística per si algun dia volen treballar.
Dilluns, 6 d'abril de 2020
Monday, 6th April 2020
Bon dia a tots i a totes!
Ja teniu disponibles les tasques per a aquesta setmana al blog d'anglés.
EDUCACIÓ ARTÍSTICA- MÚSICA
Accedeix directament al blog de l'aula de música clicant baix.
BLOG AULA DE MÚSICA
EDUCACIÓ ARTÍSTICA - PLÀSTICA
EDUCACIÓ FÍSICA
Tema 12 . Fitxa 3
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.