5é A



ANGLÈS (PRIMERA LLENGUA ESTRANGERA)

ACCEDEIX AL BLOG D'ANGLÈS

ENGLISH VILLAR PALASI



EDUCACIÓ ARTÍSTICA- MÚSICA

Accedeix directament al blog de l'aula de música clicant baix.

BLOG AULA DE MÚSICA


EDUCACIÓ FÍSICA


.................................................................................................................................................


Bon inici de setmana a tots i totes!

Per poder accedir a les activitats, premeu el següent enllaç:


Una vegada dins, heu de triar l’opció de Tutoria 5é A i podreu veure el Planning setmanal. També trobareu les activitats proposades de la setmana del 23 de març fins ara.


Vos envie molta força i ànims! Vos trobe a faltar! 


MATEMÀTIQUES.

Per poder accedir a les activitats premeu el següent enllaç:


Una vegada dins, heu de triar l’opció de Tutoria 5é A i podreu veure el Planning setmanal. També trobareu les activitats proposades de la setmana del 23 de març fins ara.


VALENCIÀ (LLENGUA I LITERATURA)




IMPORTANT: S’ha de comprovar que els alumnes executen totes les activitats programades. Cal vigilar el seu nivell d'autocorrecció i l'endreça en l'execució de la tasca recomanada.


Aconselle que facen dos dictats a la setmana. Al CD del llibre de text en tenen i, fins i tot, el dictat oral. Poden repetir-se, en cas de considerar-ho necessari, els de les lliçons anteriors, atés que eixes nocions d’ortografia ja han estat explicades, treballades i avaluades.  Si no disposeu de cap persona que us puga fer el "Dictat", podeu copiar-lo amb cura per no cometre errades ortogràfiques.


Igualment, el llibre de text possibilita entrar al web de l’editorial Anaya i obtindre materials complementaris.

Quan les activitats estiguen en format PDF i no disposeu d'impressora o no vulgueu imprimir-les, podeu copiar l'enunciat en el quadern i respondre-les allí directament. 

         És molt important que s'envien les imatges de les activitats sol·licitades pel docent per poder comprovar el seu nivell d'execució, l'assoliment dels continguts plantejats, els objectius aconseguits i el grau de responsabilitat discent. Cal recordar que aquesta conjuntura quie vivim no és un poeríode vacacional, sinó un altre estil de treball escolar.


A mesura que transcòrrega el temps i tinguem més notícies els anirem informant. És interessant que visiten el web del col·legi perquè aquí se’ls notificarà les últimes novetats i totes aquelles notícies que hom considere d’interés general.

Llibre de lectura obligatori per a la III Avaluació:

Cagadets de por!

Pasqual Alapont

Col·lecció “El Micalet Galàctic” núm. 100

Edicions Bromera



*Atesa la conjuntura actual, si no podeu aconseguir aquest títol, podeu llegir qualsevol altre adreçat a la vostra edat (11/ 12 anys) de què disposeu (però, recordeu: en valencià!)


Fitxa de lectura - model
  

Programació setmanal d'activitats del 23 al 27 de març de 2020

  • Dilluns, 23 de març:
 Descripció d’un paisatge conegut, si és possible, de la nostra comarca (mínim 10 línies). Recordeu usar molts adjectius qualificatius i sinonímia, defugiu de les repeticions. Procureu fer una cal·ligrafia acurada.


·         Descriu la imatge de la p. 140 (fotografia inicial de la lliçó). Ídem anterior.

  • Dimarts, 24 de març:

·         Em comunique: Escolte i parle > Analitzem dades (p. 142). Activitats: 1 – 2 – 3 (busca informació de la demografia/població de Sagunt a internet /Viquipèdia, aytosagunto.es .../: població absoluta, densitat, distribució per nuclis...)


·         Copia la cançó Serra de Mariola de la p. 145. Intenta memoritzar-la.

  • Dimecres, 25 de març:

·         Copieu el quadret groc (p. 147)


·         Conec la literatura: Narrativa > La narració realista i la de ficció (p.147). Activitats: 1 – 2 (com a mínim, 8 línies) –  1 2 3 (ambdós puntets)(ben argumentat i amb detall).

  • Dijous, 26 de març:

·         Copieu els quadrets grocs (p. 148-149)


·         Conec la llengua: Gramàtica > Els pronoms personals. Activitats (p. 148-149): 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6

*Estes activitats ja estaven explicades i manades: repasseu-les bé!

  • Divendres, 27 de març:

·         Copieu els quadrets grocs (p. 150-151)


·         Conec la llengua: Ortografia > Ús de x, tx, ig. Altres sons de la x. Activitats (p. 150-151): 1- 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7


·         Dictat (p. 151) i activitats de complement.



     __________________________________________________________



     Programació setmanal d'activitats del 30 de març al 3 d'abril de 2020



·         Dilluns, 30 de març de 2020

Ø  Conec la llengua: Lèxic: Paraules homòfones (p. 152)

Ø  Activitats (p. 152): 1-2-3

Ø  Organitze la ment (p. 153): 1

Ø  Col·leccione paraules (p. 153): 1


·         Dimarts, 31 de març de 2020

Ø  Què he aprés? (p. 154): 1 (10 línies, mínim) -2-3-4-5-6-Dictat


·         Dimecres, 1 d’abril de 2020

Ø  Em comunique: Expressem opinions (per escrit)(p. 158)

Ø  Copieu el quadret  groc de teoria

Ø  Activitats (p. 158): 2 (només trànsit, reciclatge i foc a la muntanya)(mínim 6 línies cada tema) – 3 (mínim 6 línies cada tema)


·         Dijous, 2 d’abril de 2020

Ø  Lectura (p. 159-160): “Les vaques tornen...

Ø  Lectura silenciosa (totes les vegades que necessiteu per contestar amb èxit les preguntes posteriors)

Ø  Activitats (p. 161): 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11


·         Divendres, 3 d’abril de 2020

Ø  Conec la literatura: Narrativa: “L’estil directe i l’indirecte

Ø  Copieu els quadrets  grocs de teoria  (p. 163)

Ø  Activitats (p. 163): 1-2-3 



     ___________________________________________________________



    Programació setmanal d'activitats del 6 al 8 d'abril de 2020



·         Dilluns, 6 d’abril de 2020

Ø  Gramàtica: El verb (p. 164)

Ø  Copia els quadrets grocs de teoria (p. 164-165)

Ø  Activitats (p. 164-165): 1-2-3-4-5-6



·         Dimarts, 7 d’abril de 2020

Ø  Conec la llengua: Ortografia: “Ús de j, g, tj, tg” (p. 166-167)

Ø  Copieu el quadret groc de teoria

Ø  Activitats (p. 166-167): 1-2-3-4-5-6

Ø  Dictat (p. 167) (Recordeu, copieu-lo abans)


·         Dimecres, 8 d’abril de 2020

Ø  Conec la llengua: Lèxic: “Sigles i abreviatures” (p. 168)

Ø  Copieu els quadrets de teoria (p. 168)

Ø  Activitats (p. 168): 1-2-3-4


P.S.: Recordeu que totes aquestes activitats estan programades amb un càlcul d’execució diària no superior a 45’.

Esforceu-vos a vigilar l’ortografia i la cal·ligrafia i de plasmar-les amb la major endreça possible en el vostre quadern de classe. I no oblideu que totes seran corregides en tornar a l’activitat lectiva ordinària (presencial).





DIJOUS, 9 /  DILLUNS, 20 D’ABRIL DE 2020:

VACANCES DE SETMANA SANTA I PASQUA




Atesa la conjuntura actual, que suposa un retard en les previsions de recuperació de l’activitat lectiva ordinària, us adjunte el solucionari de les activitats programades per al període comprés entre el 23 de març i el 8 d’abril de 2020. Heu de revisar detingudament les vostres respostes i comparar-les amb el dit solucionari, fent totes les correccions adients, com de costum, amb bolígraf roig i parar molta atenció a l’ortografia.



_______________________________________________________________



PROGRAMACIÓ: SETMANA 21/ 24.4.2020



·         DIMARTS, 21.4.2020 – DIMECRES, 22.4.2020 – DIJOUS, 23.4.2020

Correcció i repàs de les activitats proposades del 23.3.2020 al 9.4.2020 seguint el solucionari proporcionat.

·         DIVENDRES, 24.4.2020

-          Organitze la ment (p. 169): 1


-          Col·leccione paraules (p. 169): 1

SOLUCIONARI

SOLUCIONARI 2


                __________________________________________________________




PROGRAMACIÓ: SETMANA 27/ 30.4.2020

·         DILLUNS, 27.4.2020
-          Correcció d’activitats del 24.4.2020
-          Què has aprés? (p. 170): 3-4-5-6-7-8-Dictat

·         DIMARTS, 28.4.2020
-          Fitxa 1 – Suport
-          Fitxa 2 – Ampliació

·         DIMECRES, 29.4.2020
-          Fitxa 3 – Avaluació
       Fitxa de verbs (Parlar)

 Fitxa verb PARLAR


·         DIJOUS, 30.4.2020
-         Fitxes de verbs (Témer, Batre, Sentir)

      Fitxa verb TÉMER
      Fitxa verb SENTIR
 Fitxa verb BATRE
-          


Solucionari (24.4.2020)
·         Organitze la ment
1. Conjugacions : -ar, -er/ -re, -ir
Persona: 1ª, 2ª, 3ª
Nombre: singular, plural
Temps: present, passat, futur
·         Col·leccione paraules


1. Titular: «El CEIP Joan Fuster fa la primera collita». Entradeta: «L’alumnat de 5é de Primària… l’hort de l’escola». Cos de la notícia: «Al CEIP Joan Fuster… del camp valencià». Peu de foto: «Xiquet a l’hort escolar».


Fitxa 1 - Tema 10

Fitxa 2 - Tema 10

Fitxa 3 - Tema 10



_________________________________________________


PROGRAMACIÓ: SETMANA 4/ 8.5.2020

·         DILLUNS, 4.5.2020
-          Correcció d’activitats  
  

Per a consultar les solucions a les fitxes de verbs podeu consultar els següents mitjans:
·         Els verbs valencians – E. Bromera
·         Flexió verbal – E. Valor. Editorial 3 i 4
·         Internet
·         Molts diccionaris i vocabularis en porten un annex

·         DIMARTS, 5.5.2020
-          Lectura oral i comprensiva p. 175-176
-          Activitats (p. 177): 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-12

·         DIMECRES, 6.5.2020
-          Em comunique: L’entrevista (p. 178)
-          Copia el quadre groc de teoria
-          Activitats (p. 178): 1
-          Conec la literatura/ El text literari: La biblioteca (p. 179)
-          Copia el quadre groc de teoria
-          Activitats (p. 179):1

·         DIJOUS, 7.5.2020
-          Gramàtica: Les formes verbals (p. 180-181)
-          Copia els quadres grocs de teoria
-          Activitats (p. 180-181): 1-2-3-4-5-6-7-8

·         DIVENDRES, 8.5.2020
-          Ortografia: L’ús de b/v, r/rr. Paraules amb h (p. 182-183)
-          Copia els quadres grocs de teoria
-          Activitats (p. 182-183): 1-2-3-4-5-6-7-Dictat
*Recorda que si cap familiar pot fer-te el dictat, copia’l fixant-hi molt per evitar errades ortogràfiques.



______________________________________________________

PROGRAMACIÓ: SETMANA 11/ 15.5.2020


·         DILLUNS, 11.5.2020
-          Correcció d’activitats de la setmana anterior

·         DIMARTS, 12.5.2020
·         Lèxic: Locucions i frases fetes (p. 184)
-          Activitats (p. 184): 1-2-3

·         DIMECRES, 13.5.2020
-          Organitze la ment (p. 185): 1
-          Col·leccione paraules (p. 185): 1

·         DIJOUS, 14.5.2020
-          Què he aprés? (p. 186): 2-3-4-5-6-7-Dictat

      *Recordeu: Si no disposeu de cap persona que us puga fer el "Dictat", poder copiar-lo amb cura per no cometre errades ortogràfiques.

·         DIVENDRES, 15.5.2020

-          Tema 11 - Fitxa 1
Tema 11 - Fitxa 2



 Solucionari (4/ 8.5.2020)

5.5.2020
Parle sobre el text
1. Sobre el canvi climàtic i la necessitat de buscar-ne solucions.
2. Els comensals havien de decidir quines gambes tenien pitjor sabor i van coincidir a dir que eren les criades en aigües més àcides.
3. Perquè les vaques necessiten molta aigua; per a criar 1 kg de carn de vaca calen milers de litres d’aigua i molts litres de petroli. 
Escric sobre el text
4. Li diuen Andreu Escrivà, és ambientòleg i treballa a la Fundació Observatori del Canvi Climàtic.
5. El mar està més àcid i avancen les zones desèrtiques perquè augmenta la temperatura del planeta.
6. Perquè hem posat en marxa una bola molt grossa de consum d’energia i recursos i costa molt de parar.
7. Les gambes.
8. La desertificació és el procés de formació de deserts induït per l’activitat humana.
9. – Tindrem un clima cada vegada més calorós. Vertader.
– El nivell del mar baixarà respecte al que tenim actualment. Fals.
– El sud del territori valencià no notarà tant el canvi climàtic. Fals.
– Quan faça més calor vindran més turistes anglesos. Fals.
10. És optimista perquè és la primera volta es fan passos en la bona direcció i això vol dir que ens hem adonat de les conseqüències del canvi climàtic. Resposta oberta. 
Reflexione i relacione amb el meu món
12. Resposta oberta


6.5.2020
1. • El titular és «Es pot fer més contra el canvi climàtic deixant de menjar carn roja que deixant el cotxe a casa». Sí, és una declaració del personatge extreta de les seues respostes.
• Andreu Escrivà és un ambientòleg que pertany al Comité d’Experts en Canvi Climàtic de la Generalitat Valenciana, és un divulgador científic convençut i molt actiu.
• Les preguntes estan destacades en lletra negreta. Cada intervenció va introduïda per un guió. Resposta oberta.
• Usen un nivell formal de llenguatge.
1. – M’he de fer un carnet per a endur-me llibres a casa.
– He d’estar-me en silenci.
– He de sol·licitar en préstec un llibre al personal de la biblioteca.
• Resposta model:
– A la biblioteca no es poden entrar aliments ni begudes.
– Per a endur-me’n un llibre l’he de sol·licitar en préstec i tornar-lo seguint les normes.
– He de tindre cura dels llibres.

7.5.2020
1. – Joan, els teus amics t’han esperat fins les 9! És que sempre fas tard!
– Però no has demanat fruita? Com és que ara dius que no tens fam?
– Quan arribeu de treballar nosaltres ja haurem tornat d’escola.
– Nosaltres vam dir que cantaríem al festival si vosaltres tocàveu la guitarra.
– Els meus pares i jo vam anar a un espectacle teatral.
2. Simples: tens, cantaríem, tocàveu
Compostes: han esperat, has demanat, haurem tornat
Perifràstiques: vam dir, vam anar
3. – Demà, Laura i jo comprarem la fruita.
– Aquesta setmana, tu has tingut tres exàmens.
– Quan vaig anar a la cuina, tu ja havies desparat taula.
– Pensava que tu viatjaves molt, però Lluís m’ha dit que no t’agrada gens viatjar
4. – Isaac Botella va participar en les Olimpíades de Londres.
– A la biblioteca van presentar ahir les últimes novetats.
– El violinista va omplir l’auditori.
5. Resposta oberta.
– L’han tret de classe perquè no parava de infinitiu.
– Ja he participi els deures. Puc infinitiu a infinitiu?
– Fa una estoneta que el bebé està gerundi. No el despertes.
6. Infinitiu: moure, dormir, perseguir, collir, trobar
 Gerundi: ballant, veient, vivint, trobant, volant
 Participi: menjat, rigut, comprada, mogut, encetat, escrit, buscada
7. – Tant de bo vingues demà.
– Seu i descansa.
– La mare vol que em netege les sabates.
– Si hagueres repassat el tema, aprovaries.
– Has arreplegat les teues coses?
– No tens diners per a la fira?
8. Acció real: vol, netege, has arreplegat, tens
Suposició: vingues, hagueres repassat, aprovaries
Manament: seu, descansa

8.5.2020
1. – Fica la carta en un sobre, posa-li un segell i tira-la a la bústia.
– Hem de comprar paper per embolicar el regal de Bernat.
– Fa deu minuts que el cambrer ha dut la carta i encara no sabem què volem.
– He començat a llegir el llibre que he tret de la biblioteca.
– Descansarem a l’ombra d’aquell arbre que té les branques tan frondoses.
2. Resposta oberta.
3. cable invisible invertebrat havíem menjava havia nevava bledes convertir rabosa cambra vellut combinar advocat albergina gàbia
4. Marroquina, ferralla, rodamon, folre, rínxol, Enric.
5. para-xocs honradesa somriure parada huracà rajola conreu corretja israelià fera raïm hereu • Contenen la r suau para-xocs, parada, huracà, fera i hereu.
6. hotel adhesiu horitzó ahir vehicle helicòpter exhibició alcohol heroi inhalar hiat coherència 
7. Resposta model. Subhasta i harmonia s’escriuen amb h mentre que les paraules corresponents en castellà s’escriuen sense h (subasta, armonia). En canvi orxata i ou s’escriuen sense h mentre que les paraules corresponents en castellà s’escriuen amb h (horchata, huevo).


                                                                                                                     


PROGRAMACIÓ: SETMANA 18/ 22.5.2020


·         DILLUNS, 18.5.2020
-          Correcció d’activitats segons el solucionari facilitat

-         DIMARTS, 19.5.2020
-          Joc amb paraules (p. 190)
-          Acitivitats (p. 190): 1-2-3-4

-         DIMECRES, 20.5.2020
-          Lectura oral i comprensiva: “Un viatge en família” (p. 191 – 192)
-          Activitats (p. 193): 1-2-3-4-5-6-7-8-910-11-12-13-14

-         DIJOUS, 21.5.2020
-          Els textos publicitaris (p.194)
-          Copia el quadre groc de teoria
-          Activitats (p. 194): 2 -3
-          Poesia: El cal·ligrama (p. 195)
-          Copia el quadre groc de teoria
-          Activitats (p. 195): 1-2

-         DIVENDRES, 22.5.2020
-          Gramàtica: El predicat. Nucli i complements (p. 195-196)
-          Activitats (p. 195 – 196): 1-2-3-4-5

·        
Solucionari (11/ 15.5.2020)

11.5.2020
Comprovar el solucionari proporcionat

12.5.2020
1. Què és difícil de convéncer.
2. – Aquesta festa és molt antiga, se celebra des que el món és món.
– A la reunió hi han assistit quatre gats.
– El iaio està apurat perquè porta la camisa més arrugada que una pansa.
– Manel m’ha explicat fil per randa el que li va passar ahir al pati.
– Això m’ho han contat a cau d’orella.
3. – Joan es va quedar de pedra / es va sorprendre en veure el regal.
– Laura va clavar les dents / va mossegar al pastís abans de bufar els ciris.
– Miquel i jo som ungla i carn / som inseparables.
– La meua iaia té llibres per a donar i vendre / en abundància.
– En sentir aquella resposta, em vaig mossegar la llengua / vaig callar

13.5.2020
·         Organitze la ment: el mateix esquema és la solució
·         Col·leccione paraules:
1. Bolquet, alvocat, bol, endívia

14.5.2020                                                                                   
2. Simples: quedaré, retalla, escoltava, temérem
Compostes: he anat, haurà sobrat, havíem assaborit, havíeu aprofundit
Perifràstiques: vaig llegir, va dormir, vam perdre, vau escriure
3. Infinitiu: contar, comprar, beure, córrer, eixir, llegir
Gerundi: contant, comprant, bevent, corrent, eixint, llegint
Participi: contat, comprat, begut, corregut, eixit, llegit
4. – Eva, vine prompte a casa.
– Quan vingues, veuràs els quadres
– Què has menjat per a berenar?
– Vaig trobar el gat davall de la taula.
5. – Em sembla que ja he corregut prou.
– Aquests dies està fent massa calor.
– Ara mateix s’està menjant un plàtan.
– Ahir, Josep va arribar tard.
– Anna ha acabat l’excursió molt cansada.
6. Invitació, convent, pebre, aniversari, abraçada, ballarina, amable, biblioteca, venedor, cobertura, cova, bricolatge
Arrel, guitarra, Esquerra, rellotge, folre, conreu, carabassa, carreró
 7. Ofegar-se en un got d’aigua. ↔ Veure difícils situacions senzilles.
Eixir fum pel cap. ↔ Pensar moltíssim.
Trencar el gel. ↔ Iniciar una conversa.

15.5.2020
Repasseu el solucionari proporcionat

Fitxes 1 - 2 - 3 Tema 11

                                                                                                                                    


PROGRAMACIÓ: SETMANA 25/ 29.5.2020


-          DILLUNS, 25.5.2020
-          Correcció d’activitats segons el solucionari proporcionat

-          DIMARTS, 26.5.2020
-          Ortografia: Ús de la l, ll i l·l (p. 198-199)
-          Copia el quadret groc de teoria
-          Activitats (p. 198-199): 1-2-3-4-5-6- Dictat

-          DIMECRES, 27.5.2020
-          Lèxic: Neologismes i estrangerismes (p. 200)
-          Activitats (p. 200): 1-2-3
-          Organitze la ment (p. 201): 1
-          Col·leccione paraules (p. 201): 1

-          DIJOUS, 28.5.2020
-          Què he aprés? (p. 202): 1-2-3-4-5-6- Dictat

-          DIVENDRES, 29.5.2020


TEMA 11 - FITXA 3 (possible error en l'enllaç de la setmana anterior)


Solucionari (18/ 22.5.2020)

19.5.2020
- Fitxa 3 proporcionada en el solucionari de la setmana anterior
1. Resposta oberta.
2. Es tracta d’un telecadira. És una corbata.
3. Resposta oberta.
4. Resposta oberta.
20.5.2020
- Parle sobre el text:
1. El viatge ha sigut organitzat pels pares. Per a tota la família.
2. Al port de València.
3. Navegaran durant tot el seté dia.
4. El trajecte dura apròximadament 1 hora.
Escric sobre el text:
5. Els pares han preparat la sorpresa com a regal d’aniversari i perquè Laura i Arnau han tret molt bones notes.
6. A Laura, li agrada molt el mar i viatjar; a Arnau, li agrada molt la cultura romana.
7. València, Barcelona (Espanya); Marsella (França); Gènova, Roma i Palerm (Itàlia).
8. Laura pregunta com són les cabines, si coneixeran el capità, com serà el menjar, si veuran espectacles, si faran un simulacre i es posaran els jupetins salvavides.
9. La ciutat eterna.
10. Visitaran el castell Sant’Angelo, la Piazza Navona, la plaça d’Espanya, la Fontana di Trevi, la plaça i la basílica de Sant Pere i la columnata de Bernini.
11. Hi poden menjar macarrons, espaguetis, pizza, lasanya, canelons. De postres, pannacotta i tiramisú. Resposta oberta.
12. Es recomana portar calçat còmode i roba adequada per als llocs de culte que es visiten.
Reflexione i relacione amb el meu món:
13. Hauran de pagar 341€.
14. Resposta oberta:
- Teatre romà, castell, Via del Pòrtic, Domus dels Peixos, porta del circ romà, pont romà, plaça del Fòrum, esglésies de Sta. Maria i del Salvador, Museu Històric...
- Paella, arròs amb fesols i naps, arròs al forn, suquets de peix, arròs caldós, allipebre, pastissets de moniato, coca caldosa de llanda/caldosa, coca Cristina, coca d’ametla, coquetes de Sant Blai, pastissets de cabell d’àngel...
21.5.2020
P. 195
1. Resposta oberta.
2. • Resposta oberta.
• La intenció és atraure l’atenció de la gent per a suggerir, en el primer cas, que s’inscriguen en una escola de vela i, en l’altre, que s’use protector solar i altres elements de protecció.
• Van dirigits a tota la població en general.
• Els eslògans són «Viu l’estiu» i «A l’estiu cuidar la pell està de moda!». Resposta oberta.
• En l’anunci de les escoles de vela es relaciona molt directament, ja que es veu el mar i una barqueta de vela amb un monitor. En l’anunci que promou protegir la pell a l’estiu la imatge té molta força i es relaciona amb prendre el sol de manera confortable a l’ombra agradable d’un para-sol i afegix que està de moda cuidar la pell amb altres elements que explicita molt clarament com les ulleres, la gorra i la crema.
P. 196
1. • Tracta la manera en què les formigues porten l’aliment al formiguer: fent una filera. Rimen les paraules amigues i formigues.
• Una filera de formigues.
2. Resposta oberta.
22.5.2020
1. – Aquelles figues semblen madures. → predicat nominal.
– Tu has aprovat totes les assignatures? → predicat verbal
– Enguany aniré de vacances al poble dels iaios. → predicat verbal
– La mestra està molt contenta. → predicat nominal
– M’han regalat un llibre d’Empar de Lanuza. → predicat verbal
– Aquella actriu pareixia un monstre. → predicat nominal
2. Nucli: hem representat, va acabar, dormiré, vindran, fa, s’han vestit
Què?: una obra de teatre, els deures, un dibuix
A qui?: a la seua mare
On?: al saló d’actes, a cal meu amic Rubén, a ma casa,
Quan?: dissabte, a les huit del matí
Com?: ràpidament, lentament.
3. – semblen deshabitades → femení plural (aquelles cases).
– està despert → masculí singular (Lluís).
 – són nous → masculí plural (aquests ordinadors).
– pareix refredada → femení singular (Alícia).
4. Resposta oberta. Comprovarem que usen els verbs ser, estar, semblar o paréixer.
5. – Tinc prunes i meló a la nevera. ↔ En tinc a la nevera.
– Helena és periodista. ↔ Helena ho és.
– Hem pintat les parets de l’habitació. ↔ Les hem pintades.
– No has deixat la roba a l’armari? ↔ No l’has deixada a l’armari?
– Cada dia m’agafa les claus. ↔ Cada dia me les agafa.
– Conta a la mare el que ha passat. ↔ Conta-li el que ha passat.

– Durem els xiquets a la piscina. ↔ Els durem a la piscina.



                                                                                                                



PROGRAMACIÓ: SETMANA 1/ 5.6.2020


-          DILLUNS, 1.6.2020
-          Correcció d’activitats seguint el solucionari facilitat

-          DIMARTS, 2.6.2020
-          Fitxa 1 – Tema 12    Tema 12 - Fitxa 1
-          Fitxa 2 – Tema 12    Tema 12 - Fitxa 2

-          DIMECRES, 3.6.2020
-          Fitxa 3 – Tema 12   Tema 12 - Fitxa 3

-          DIJOUS, 4.6.2020
-          Repàs trimestral (p. 204 – 205): 1-2-3-4-5-6-7

-          DIVENDRES, 5.6.2020
-          Comprensió lectora t. 1  Comprensió lectora - Tema 1

-          Comprensió lectora t. 2  Comprensió lectora - Tema 2



Solucionari (25/ 29.5.2020)

25.5.2020
Useu el solucionari proporcionat
26.5.2020
1. Fixeu-vos en les grafies (l/ ll/ l·l) i escriviu les paraules en la casella que corresponga.
2. Papallona, libèl·lula, conill i goril·la.
3. ensalada de col / jersei de coll alt
anar d’un pèl / tindre pell de gallina
fill adoptiu / aguantar-se d’un fil
el vel d'un vestit de nòvia / ser més vell que la picor.
 4. servei, gall, llei, cervell, espai, heroi, bonsai, bescoll, castell, penjoll, ocell, comboi .
5. Resposta oberta.
6. al·lucinar, col·legi, il·lustrar, caravel·la, vigilar, al·lèrgia, col·lectiu, i il·lusió, parcel·lar, pupil·la, alumnes, colònia, il·lògic, mistela, espavilat, al·licient, col·lega, il·legal, entelar, tranquil·litat, alegria, colador, il·limitat, aquarel·la, til·la.
27.5.2020
P. 200
1. 1) monopatí; 2) telèfon mòbil; 3) emoticona; 4) tauleta; 5) ratolí.
2. – Ahir vaig rebre el teu correu electrònic.
– Ma mare i jo practiquem surf de neu a l’hivern i surf d’estel a l’estiu.
– Aquesta temporada Vicent jugarà amb el club aficionat.
– No hem pogut agafar l’avió perquè hi havia sobrereserva.
– En aquella botiga tenen uns telèfons intel·ligents a molt bon preu.
3. – L’equip de bàsquet femení jugarà demà la final.
– En aquella pastisseria fan uns croissants de mantega boníssims.
– M’agrada molt menjar espaguetis amb tomaca.
– Per a no perdre temps vam deixar el cotxe en un pàrquing del centre.
– No poses tant de quètxup a les creïlles, per favor.
P. 201
1. Ser, estar, parèixer, semblar.
1. Handbol, patinet elèctric, surf d’estel, tortel·lini.
28.5.2020
1. Resposta oberta.
2. Oracions de predicat nominal:
– Ella estava distreta amb la lectura.
– El pare sembla adormit aquest matí.
– El metge del consultori és molt amable.
– Els grups estan molt cansats hui.
Oracions de predicat verbal:
– He jugat amb el meu gos tota la vesprada.
– Em tranquil·litza passejar pel bosc.
– Entre tots preparem les maletes per al viatge.
*– Els pares semblen adormits aquest matí.
 – Els metges del consultori són molt amables.
– El grup està molt cansat hui.
3. Nucli: naveguen, van acabar, arriba, he estudiat, ha fet, vindràs, vaig demanar, hem resolt
Què?: el gimnàs de l’escola, coques, permís, el problema
A qui?: als pares
On?: per les cales pròximes a Dénia, al punt de partida, a la festa,
Quan?: sovint, (fa) dos anys, aquesta setmana, aquest matí, demà, ahir
Com?: lentament, ràpidament
Quant?: moltíssim.
4. Balena, Algèria, talp, caravel·la, llebre, melós, flascó, il·lusionat, col·legi, col·lecció, espill, papallona, goril·la, motxilla, filera, tranquil·la.
5. – Enguany posaran una il·luminació millor per a les festes del poble.
– La directora del col·legi ha dit que instal·laran dues cistelles de bàsquet noves.
– Fa dos anys que en Llúcia es va traslladar d’Alacant a Vila-real.
– No trobe la solució d’aquest maldecap.
– Vols mitja llonganissa o una tallada de mortadel·la?
6. Resposta oberta.
29.5.2020

Consulteu el solucionari proporcionat.






                                                                                        


PROGRAMACIÓ: SETMANA 8/ 12.6.2020

-                 DILLUNS, 8.6.2020
-          Correcció d’activitats seguint el solucionari facilitat

-          DIMARTS, 9.6.2020
-          Comprensió lectora t. 3 Comprensió lectora - Tema 3
-          Comprensió lectora t. 4 Comprensió lectora - Tema 4

-          DIMECRES, 10.6.2020
-          Comprensió lectora t. 5 Comprensió lectora - Tema 5
-          Comprensió lectora t. 6 Comprensió lectora - Tema 6

-          DIJOUS, 11.6.2020
-          Comprensió lectora t. 7 Comprensió lectora - Tema 7
-          Comprensió lectora t. 8 Comprensió lectora - Tema 8

-          DIVENDRES, 12.6.2020
-        
Llengua 1
Llengua 2



Solucionari (1/ 6.6.2020)

2.6.2020 - 3.6.2020
Seguiu el solucionari proporcionat.

Fitxes 1-2-3 - Tema 12 - Solucionari (Només les tres primeres fitxes, no el repàs trimestral)

4.6.2020
1. Resposta oberta.
2. Resposta oberta.
3. – Vosaltres heu enviat una postal a la iaia?
– Ella assaja amb dedicació cada vesprada.
– Tu i jo prepararem entrepans amb pa de motle i pernil.
– Elles viuen a Xàtiva des de fa cinc anys.
Nucli: heu enviat, assaja, prepararem, viuen
Què?: una postal, entrepans
A qui?: a la iaia,
On?: a Xàtiva
Quan?: cada vesprada, des de (fa) cinc anys
Com?: amb dedicació , amb pa de motle i pernil
4. Va cantar: tercera persona singular; passat.
Jugàvem: primera persona plural; passat.
Viatjaran: tercera persona plural; futur.
Balles: segona persona singular; present.
Havia menjat: tercera/primera persona singular; passat.
Eixiren: tercera persona plural; passat.
5. anxova, estoig, cotxe, boig, xiqueta, despatx, xocolate, planxa, butxaca, cartutx.
6. Sona com en xiulet: marxa, xemeneia, punxa, xalet
 Sona com en peixera: calaixera, cuixa, dibuix
 Sona com en taxi: luxe, màxim, expressió.
7. Metgessa, jeroglífic, lletja, gegant, juliol, enveja, girafa, mitja, formatge, jersei, pitjor, maquillatge
Moble, voltor, recanvi, rebuig, rivalitat, habitació, inventar, jugava, lloba, bleda, ballava, cervell
Israelià, racó, caramel, esquirol, regal, somriure, robot, horrible, terrat, paraigua, arròs, conreu
Al·lèrgic, alegria, solució, colònia, parcel·la, xandall, mil·límetre, motxilla, novel·la, milió, balena, literatura.

5.6.2020



                                                                                        



PROGRAMACIÓ: SETMANA 15/ 19.6.2020


     Per a aquesta setmana heu d'executar les activitats que relacionaré tot seguit, les quals fareu amb un calendari que vosaltres mateix administrareu, de manera que deixeu divendres, 19, últim dia de curs, per a fer la correcció oportuna.

Solucionari setmana anterior: 

Solucionari CL - T. 3
Solucionari CL - T. 4
Solucionari CL - T. 5
Solucionari - CL T. 6
Solucionari - CL T. 7
Solucionari - CL T. 8
Fitxa 1 - Solucionari
Fitxa 2 - Solucionari

Activitats

Fitxa 3 - Llengua
Fitxa 4 - Llengua
Fitxa 5 - Llengua
Fitxes suport Llengua + Solucionari



Solucionari (15/19.6.2020)


Solucionari - Fitxa 3


Solucionari - Fitxa 4
Solucionari - Fitxa 5






MATEMÀTIQUES




Per poder accedir a les activitats premeu el següent enllaç:


Una vegada dins, heu de triar l’opció de Tutoria 5é A i podreu veure el Planning setmanal. També trobareu les activitats proposades de la setmana del 23 de març fins ara.

NATURALS (CIÈNCIES DE LA NATURA)


Per poder accedir a les activitats de naturals premeu el següent enllaç:



SOCIALS (CIÈNCIES SOCIALS)


Per poder accedir a les activitats de socials premeu el següent enllaç:


Una vegada dins, heu de triar l’opció de Tutoria 5é A i podreu veure el Planning setmanal. També trobareu les activitats proposades de la setmana del 23 de març fins ara.



ANGLÉS (PRIMERA LLENGUA ESTRANGERA)
Dijous, 2 d'abril de 2020
Thursday, 2nd April 2020
Bon dia, famílies!
Ja tenim les llicències activades!! En el blog d'anglés teniu els codis. Són els mateixos que us vaig enviar per ací la primera vegada que us vaig escriure. Per favor, comproveu tots i totes que podeu entrar als llibres digitals, als dos, al Class Book i Activity Book. Els codis estaran al blog de manera temporal, així que doneu-vos pressa en registrar-vos!





Dilluns, 30 de març de 2020
Monday, 30th March 2020


Bon dia a tots i a totes;

Com heu pogut comprovar, no tenim accés als llibres digitals. Però no passa res. Mentre se soluciona aquesta incidència, ací teniu unes activitats que serveixen per a repassar el que hem treballat en els dos primers trimestres. També les podeu trobar al blog d'anglés.




Divendres, 27 de març de 2020
Friday, 27th March 2020
Hola famílies!!

A continuació pose l'adreça del blog d'anglés del col·le on anirem penjant vídeos, cançons i les tasques que heu de fer per nivells (encara que les primeres vegades ho penjaré també ací).
Si entreu, dalt del tot teniu les pestanyes amb les mestres d'anglés. Només es tracta de fer clic damunt del nom de la vostra mestra i comencem a treballar!!


Fins al dilluns no estaran penjades les activitats del vostre nivell, però mentrestant us he deixat una cançó que serà una part del treball durant la setmana que ve. Ací també la pose.
👉Aprofite per a dir-vos que al blog estan penjats, de manera temporal, els codis de les llicències i un correu electrònic per a aquelles famílies que NO disposen del correu del Web família. Aquest mateix correu apunteu-lo, ja que és allí on haureu d'enviar determinades activitats.

HAVE A NICE WEEKEND!😊😊

Dimecres, 25 de març de 2020
Wednesday, 25th March 2020

Ja teniu a la vostra disposició les llicències dels llibres d'anglés al vostre correu del Webfamíla.
Recordeu que heu de registrar-se i així vos podré afegir dins del grup de la vostra classe.

Encara que fins dilluns no començarem, vos recomane que entreu i indagueu la versió digital dels nostres llibres.

Cristina 😊

Dilluns, 23 de març de 2020

Monday, 23rd March 2020

Hola a tots i a totes!



Després d´haver-vos deixat una setmana de relax i desconexió amb els vostres quefers de classe, ja estem ací preparant les noves tasques que haureu de completar des de casa fins que pugam tornar a les nostres aules altra vegada.

El dia 16 de març vos vaig entregar una nota, on s’especificaven algunes tasques i consells que podeu començar a treballar a partir d’aquest moment, fins que les nostres llicències del llibres digitals arriben. Una vegada les tinguem, començarem a treballar tal i com ho hem fet normalment a classe. Però no vos preucupeu!! Que estarem en contacte sempre que ho necessiteu! Anem a per un nou repte!!

Per cert, part del resultat del vostre treball quedarà reflectit ens les vostres llibretes, així que tracteu-les amb cura.

Vos torne a enviar la nota, de tal manera que, aquesta setmana, continuem repassant tot el que hem aprés durant aquestos mesos, que no és poc i acabant les tasques propossades.


Activity Book

  • Han de repassar la gramàtica treballada a l’Activity Book a les pàgines 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 i 87 i acabar les pàgines que no estiguen fetes.

El dijous aniré informant-vos de les novetats.

Ens veiem prompte. Una abraçada molt gran a totes i tots.


Cristina



ANGLÉS (PRIMERA LLENGUA ESTRANGERA)




    Dimecres. 8 d'abril de 2020

    Wednesday, 8th April 2020

    Bon dia a tots i a totes!

    Els que no vos heu donat d'alta en la plataforma de blinklearning, per favor, doneu-vos prompte. He de llevar els codis del blog com més aviat millor. (Els codis estan baix de les tasques d'esta setmana al blog d'anglés). 

    Al tornar de vacances, començarem a treballar amb els llibres, i serà recomanable tindre els àudios que ofereixen els llibres digitals.

    M'agradaria informar-vos que no enviaré més activitats fins després de les vacances de Pasqua, així tots i totes ens podrem posar al dia si hem tingut alguna dificultat, i descansar els que ho tenim tot fet. Tot i això, al blog d'anglés hi ha molt de material, vídeos i fitxes, tant d'anglés com d'artística per si algun dia volen treballar.


Dilluns, 6 d'abril de 2020
Monday, 6th  April 2020
Bon dia a tots i a totes!
Ja teniu disponibles les tasques per a aquesta setmana al blog d'anglés. 



EDUCACIÓ ARTÍSTICA- MÚSICA


Accedeix directament al blog de l'aula de música clicant baix.

BLOG AULA DE MÚSICA


EDUCACIÓ ARTÍSTICA - PLÀSTICA








EDUCACIÓ FÍSICA








Tema 12 . Fitxa 3

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.